البان ، تعمیرات موبایل

البان ایجاد شد تا مانع از تکرار تجربه تلخ تعمیرات موبایل برای دیگران باشد.

البان ، تعمیرات موبایل

البان ایجاد شد تا مانع از تکرار تجربه تلخ تعمیرات موبایل برای دیگران باشد.

میزان جذب یا SAR در گوشی به چه معنا است؟

در دفترچه راهنمای گوشی ها یا در سایتهایی که از ویژگی های گوشی سخن گفته یک گزینه وجود دارد تحت عنوان میزان جذب یا SAR(Specific Absorption Rate). در این پست دکی توضیحات مختصری در این رابطه خواهد داد تا خوانندگان گرامی به اندازه کافی متوجه بشوند.

گوشی های ما برای آنکه بتوانند صوت، تصویر و دیتا انتقال دهند توان مصرف می کنند، یعنی مقداری توان ارسال و مقداری دریافت می کنند. این میزان توان امواج نباید از حدی بیشتر باشد وگرنه به بافتهای بدن و مغز آسیب وارد می شود. سه مرکز اصلی که تعیین کننده میزان حداکثری این پارامتر هستند عبارتند از کمیسیون ارتباطات فدرال دولت امریکا، صنعت کانادای دولت کانادا و شورای اتحادیه اروپا.

نحوه محاسبه میزان جذب طبق فرمول زیر بوده و باتوجه به مقدار بافتی که برای آن مقدار گزارش می شود حداکثر مقداری دارد که توسط موسسات ذکر شده در بند قبل اعلام می شوند. برای امریکا و کانادا این مقدار برابر با ۱.۶وات بر کیلوگرم، تست شده برروی میانگین ۱گرم بافت و برای اروپا برابر با ۲وات بر کیلوگرم، تست شده برروی میانگین ۱۰گرم بافت، است.SAR

طبق آنچه گفتیم هرچه این عدد برای گوشی شما کمتر باشد در نتیجه آسیب کمتری به بدن شما وارد می آید. ضمنا این موضوع را در نظر داشته باشید که اعداد گزارش شده در دفترچه گوشی مقادیر حداکثری بوده و معمولا گوشی با توانهای خیلی پایینتر کار میکند.

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.