البان ، تعمیرات موبایل

البان ایجاد شد تا مانع از تکرار تجربه تلخ تعمیرات موبایل برای دیگران باشد.

البان ، تعمیرات موبایل

البان ایجاد شد تا مانع از تکرار تجربه تلخ تعمیرات موبایل برای دیگران باشد.

با گوشی در آب افتاده چکار کنم

یکی از شایع ترین اتفاقات افتادن گوشی در آب است. وقتی در آب می افتد چه باید کرد؟

به چند توصیه دکی در این خصوص توجه کنید:

اگر گوشیتان خاموش نشده، حتما بلافاصله آن را خاموش کنید و اگر امکان دارد باطری آن را خارج نمایید

کیسه ای برنج برداشته و گوشی خود به همراه باطری آن را در کیسه برنج قرار دهید. ایرانی یا خارجی بودن برنج تفاوتی ندارد، مهم این است که برنج امسالی نباشد و خودش کاملا خشک باشد تا نم و رطوبت را به خود جذب نماید

حداقل ۲۴ ساعت گوشی را در این حالت نگه دارید

moileinrice

پس از این مدت اگر از خشک بودن کامل گوشی خود مطمئن بودید آن را با سلام و صلوات روشن نمایید

ممکن است باز هم گوشی شما آسیبهایی جزئی دیده باشد ولی اگر این اقدامات را انجام ندهید این آسیبها کلان شده و ممکن است به سوختن مدارات داخلی گوشیتان ختم شود.

اما به هرحال با وجود تمام این اقدامات بهتر است بعد از آنها از طریق گوشیم رو تعمیر کن با کارشناسان ما تماسی داشته باشید تا در صورت نیاز اقدام به سرویس اجزای داخلی گوشیتان بکنند.

منبع: تعمیرات موبایل در هر مکان در هر زمان

NFC

به دنبال سیاست کلی دکی برای توضیح قابلیتهای گوشیها برای استفاده بیشتر و بهتر از آنها، مورد دیگری تحت عنوان NFC را توضیح خواهم داد.

NFC مخفف Near Field Communication است. همانطور که از اسم کامل آن پیداست این امکان برای ایجاد ارتباط بین وسایل و در فاصله نزدیک ارائه شده است. NFC یک ارتباط بی سیم فرکانس بالای برد کوتاه برای تبادل دیتا و اطلاعات می باشد.

به نوعی شبیه بلوتوث است با این تفاوت که زمان فعال شدنش تقریبا یک دهم بلوتوث بوده و به دلیل برد کوتاه از لحاظ امنیتی از بلوتوث قوی تر است. NFC حتی بین یک دستگاه روشن و یک دستگاه خاموش نیز برقرار می شود، مانند یک گوشی با یک کارت مغناطیسی یا یک دستگاه خاموش دیگر.

nfcuse

با توجه به سرعت بالای راه اندازی آن و همچنین امکان ارتباط دوطرفه ان اف سی کاربردهای زیادی از قبیل ارتباط با کارتهای تجاری و انجام معاملات، اتصال به وسایل الکترونیک دارای این امکان و یا حتی دانلود اطلاعات یک پوستر هوشمند، دارد.

منبع: تعمیرات تخصصی اپل ، دیجی دکی

صفحه لمسی مقاومتی و خازنی

به تدریج با هوشمند شدن گوشیها دگمه های آنها هم کم کم کاهش یافته و صفحه کلیدها جای خود را به صفحات لمسی دادند تا ضمن استفاده آسان از آنها امکان داشتن صفحات بزرگتر و گوشی در ابعاد توجیه پذیر نیز امکان پذیر باشد.

دو نوع متدوال صفحات لمسی به کار رفته از نوع خازنی و مقاومتی است که هردو را در این پست توضیح خواهیم داد. در ابتدا صفحات لمسی به صورت مقاومتی بودند. بعد از لایه های صفحه نمایش در انتها دو لایه فلزی با فاصله کم قرار می گیرد. هر قسمتی که لمس شود این دو صفحه به هم برخورد کرده و لمس شناسایی می شود. این تکنولوژی بسیار ساده و ارزان است و با هر شیئی می توان صفحه را لمس و استفاده نمود، اما از معایب آن می توان به بزرگ بودن ابعاد آن و عدم توانایی شناسایی همزمان چند لمس اشاره نمود.

image5

مدل پیشرفته تر صفحات لمسی، صفحات لمسی خازنی است. در این صفحات هرگاه انگشت یا وسیله ای رسانا به صفحه برخورد میکند (یا صفحه لمس می شود) خواص الکتریکی آن نقطه تغییر می کند، این تغییرات توسط مدارها پردازش شده و لمس شناسایی می شود. چند لمسی، حساسیت بالا و کوچک بودن مدارات مربوطه از مزایای این مدل صفحات لمسی شمرده می شود، اما از معایب آن این است که تنها می توان با اشیا رسانا و دست آنها را لمس نمود که این موضوع در فصول سرد که نیاز به استفاده از دستکش می باشد کمی ناراحت کننده است.

ctouch


منبع: تعمیر گوشی در محل ، دیجی دکی

میزان جذب یا SAR در گوشی به چه معنا است؟

در دفترچه راهنمای گوشی ها یا در سایتهایی که از ویژگی های گوشی سخن گفته یک گزینه وجود دارد تحت عنوان میزان جذب یا SAR(Specific Absorption Rate). در این پست دکی توضیحات مختصری در این رابطه خواهد داد تا خوانندگان گرامی به اندازه کافی متوجه بشوند.

گوشی های ما برای آنکه بتوانند صوت، تصویر و دیتا انتقال دهند توان مصرف می کنند، یعنی مقداری توان ارسال و مقداری دریافت می کنند. این میزان توان امواج نباید از حدی بیشتر باشد وگرنه به بافتهای بدن و مغز آسیب وارد می شود. سه مرکز اصلی که تعیین کننده میزان حداکثری این پارامتر هستند عبارتند از کمیسیون ارتباطات فدرال دولت امریکا، صنعت کانادای دولت کانادا و شورای اتحادیه اروپا.

نحوه محاسبه میزان جذب طبق فرمول زیر بوده و باتوجه به مقدار بافتی که برای آن مقدار گزارش می شود حداکثر مقداری دارد که توسط موسسات ذکر شده در بند قبل اعلام می شوند. برای امریکا و کانادا این مقدار برابر با ۱.۶وات بر کیلوگرم، تست شده برروی میانگین ۱گرم بافت و برای اروپا برابر با ۲وات بر کیلوگرم، تست شده برروی میانگین ۱۰گرم بافت، است.SAR

طبق آنچه گفتیم هرچه این عدد برای گوشی شما کمتر باشد در نتیجه آسیب کمتری به بدن شما وارد می آید. ضمنا این موضوع را در نظر داشته باشید که اعداد گزارش شده در دفترچه گوشی مقادیر حداکثری بوده و معمولا گوشی با توانهای خیلی پایینتر کار میکند.

منبع: تعمیرات اپل در محل ، دیجی دکی

مسابقات پرتاب گوشی

شاید بعد از خواندن عنوان مسابقات پرتاب گوشی، در ابتدا به گوشی خود نگاه کرده و بگویید که من این همه خرج محافظت از گوشی خود کردم و حتی وقتی از دستم می افتد کلی نگرانش می شوم، این دیگر چه کاری است که گوشی را پرتاب کنم؟ اما از سال ۲۰۰۰ برای اولین بار ایده مسابقات پرتاب تلفن همراه در فنلاند اجرا شد.

در این مسابقات شرکت کنندگان در هر سن و سال و جنسیتی به رقابت می پردازند و در قالب قوانین خاص خودش گوشی را پرتاب می کنند. بعد از فنلاند کم کم دیگر کشورها هم بفکر چنین مسابقه ای افتادند و حالا هر ساله این مسابقات به صورت جام جهانی برگزار می شود و در پایان به برنده یک گوشی هوشمند نو اهدا می شود.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

در کنار این مسابقات شرکت های بازیافتی و شرکت های فروش گوشی هم حضور دارند. گوشی های پرتاب و احتمالا داغون شده توسط شرکتهای بازیافتی جمع آوری و استفاده می شوند و کسانی هم که گوشی خود را ازدست داده اند به فکر خرید گوشی دیگری می افتند.

در حال حاضر در بخش مردان رکورد ۱۱۰متر و ۴۲ سانتیمتری توسط دنیس فرمانس بلژیکی در مسابقات سال ۲۰۱۴ بلژیک و در بخش زنان رکورد ۶۰متر و ۲۸سانتیمتری توسط ترزا کپیکوای اهل جمهوری چک در مسابقات سال ۲۰۱۲ در کشور چک ثبت شده است.

Cell Phones 2

مسابقات سال آینده در کشور فنلاند برگزار خواهد شد. چنانچه خواهان شرکت و یا به دست آوردن اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید به سایت مربوطه مراجعه نمایید، البته لازم نیست حتما گوشی خود را پرتاب کنید، گزینه هایی برای پرتاب در محل مسابقه وجود دارند.


منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان