البان ، تعمیرات موبایل

البان ایجاد شد تا مانع از تکرار تجربه تلخ تعمیرات موبایل برای دیگران باشد.

البان ، تعمیرات موبایل

البان ایجاد شد تا مانع از تکرار تجربه تلخ تعمیرات موبایل برای دیگران باشد.

قتل حین رانندگی ، قاتل: راننده، علت قتل: گوشی همراه، مدت زمان ارتکاب قتل: فقط چند ثانیه!

به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و تعطیلات عید. بسیاری از هم میهنان عزیزمان در صدد و تدارک رفتن به مسافرت هستند. در نتیجه جاده ها شلوغ و بسیاری از شهرها از همچون تهران از حالت عادی بسیار خلوتتر می شوند و رانندگی بدون ترافیک تجربه ای غیرقابل تکرار در بقیه ایام سال برای آنها خواهد بود.

نکته ای هست که باید به آن توجه داشت. در جاده های فرعی و شهرهای خلوت هیچگاه فکر نکنیم که فقط ما در جاده  هستیم! هرگز تنها بودن خود را بهانه ای  برای عدم توجه به کاری که میکنید قرار ندهید، هر لحظه ممکن است شخص یا موجودی زنده در جلوی ماشین سبز شود و عدم توجه راننده به مسیر می تواند خسارتهای جبران ناپذیری به بار بیاورد.

TeenCrashInfographic-DigiDoki

آمار تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، دیجی دکی

طبق آمارهای موثق در امریکا، که آمار تصادفات آن بسیار کمتر از ایران است، در سال ۲۰۱۳ تعداد ۳۱۵۴ نفر در اثر عدم توجه به جلوی راننده جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده اند. این در حالیست که در آن سال هنوز موبایلها پیشرفتهای امروزی را نداشتند. توجه شما را به آمار جالب دیگری در این راستا جلب میکنم:

  • تعداد ۱.۶ملیون تصادف به دلیل مشغولیت راننده با گوشی همراهش
  • ۳۳۰هزار مصدوم در سال به دلیل تایپ کردن راننده با موبایلش
  • ۲۵درصد از حوادث رانندگی در امریکا به دلیل پیامک نوشتن و رانندگی بوده
  • نوشتن پیامک ۶ برابر خطرناکتر از رانندگی در حالت مستی می باشد
  • پیامک زدن و کارهایی از این قبیل خطرناکترین کارها هنگام رانندگی محسوب می شوند.

توجه داشته باشید که این آمارها مربوط به امریکا هستند که هم خودروها ایمنتر و هم رانندگیها با احتیاط بیشتری صورت می گیرند و متاسفانه در ایران آمار تفکیکی در دسترس نیست.

آیا میدانید ماشینی که با سرعت ۹۰کیلومتر در ساعت حرکت می کند، ثانیه ای چند متر حرکت می کند؟ بله، این ماشین در هر ثانیه ۲۵متر حرکت می کند. حال اگر راننده ای که با این سرعت حرکت می کند تنها ۴ ثانیه وقت صرف نگاه کردن به گوشی خود بیاندازد، معادل یک زمین فوتبال، ۱۰۰ متر به جلوتر رفته است!

Driving-accidents-iran-DigiDoki

آمار فوتی های ایران به علت حوادث رانندگی، دیجی دکی

متاسفانه حوادث رانندگی یکی از اصلی ترین دلایل مرگ و میر در ایران به شمار می رود. در اینجا مبی دکی از تمامی شما عزیزان خواننده این درخواست را دارد که هنگام رانندگی خیلی مراقب باشیم و ایام را به کام خود و خانواده هایی تلخ نکنیم.

no mobile while driving-DigiDoki

رانندگی بدون موبایل، دیجی دکی

خواندن پیامک و پاسخگویی به تلفن همراه دیر نمی شود، می تواند صبر کند تا من نگه داشته و بعد پاسخش را بدهم. بنابراین دیگر هنگام رانندگی این کارها را نخواهم کرد، شما چطور؟ آیا حاضرید به خود قول دهید که هنگام رانندگی، موبایلتان را کنار بگذارید؟

منبع: تعمیر آیفون در حضور خودتان

هرگز چشم بسته به جی پی اس تجهیزات مسیریابیتان اعتماد نکنید!

جی پی اس امکانی است که بواسطه آن موقعیت مکانی شما تخمین زده می شود. حال بسیاری از نرم افزارهای مسیریابی وجود دارند که با توجه به موقعیت مکانی شما و همچنین مقصدتان، کمک می کنند تا بهترین و سریعترین مسیر را برای رسیدن به مقصدتان پیدا کنید.

مرتبط: مسیریابی آفلاین

حتما بارها شده که برای رفتن به یک مقصد چند راه پیش رویتان باشد ولی ندانید که از کدام یک بروید، برای همین هم از نرم افزارها و ادوات جی پی اس دار استفاده می کنید و بهترین مسیر را انتخاب می کنید. اما مراقب باشید که گاهی این نرم افزارها و حتی جی پی اس خطاهای فاحشی دارند!

GPS-DigiDoki

جی پی اس، دیجی دکی

به تازگی یک خانم ۲۴ ساله در دره گرند کنیون مشغول رانندگی و دیدن منطقه بود که نقشه خوانش به او یک پیچ را اشتباها راهنمایی می کند و او را به بیراه می برد. سوخت خودروی این خانم تمام شده و به مدت ۵ روز در بیابانهای امریکا سرگردان و نگران میماند.

در موردی مشابه راهنمایی به سمتی بود که شدت برف مسیرها را پاک کرده بود و زوجی در برف گیر کرده و در فیملی که در آخرین لحظات گرفته بودند گفته بودند که ۱۲ساعت است که در برف گیر کرده اند و همه اش به خاطر راهنمایی اشتباه دستگاه جی پی اسشان بوده است!

در موردی خنده دار نیز، مسافری از نقشه خوانش درخواست هتل و راهنمایی به یک هتل را داشت، اما راهنمایی های جی پی اسش او را به قبرستان رسانده!

مرتبط: پوشش آنتنی اپراتورها در ایران

پس چاره چیست؟ ما که نمی توانیم تمام مسیرها را بلد باشیم و در ذهن داشته باشیم! دو نکته حائز اهمیت هستند، یکی اینکه قبل از رفتن به هر جایی آن منطقه را خوب بررسی کنید و یک تصویر کلی در ذهنتان از آنجا داشته باشید. دوم اینکه این را بدانید که جی پی اس (در واقع پوشش اینترنت) در همه جا وجود ندارد و هنگام رانندگی مغز خود را خاموش نکنید و تنها به نقشه خوانتان اکتفا نکنید.

شما چقدر مسیرتان را میشناسید و بیشتر چه مواقعی از نرم افزارهای نقشه خوان استفاده می کنید؟ و سوال آخر اینکه شما چقدر به نقشه خوانها اعتماد دارید؟

منبع: تعمیرات گوشی در محل دیجی دکی

به روز رسانی جدید امنیتی برای گوشی بداقبال سامسونگ، گلکسی نوت ۷

بعد از مشکلاتی که گلکسی نوت ۷ در مورد آتش گرفتن هنگام شارژ شدن داشت، شرکت سامسونگ اقدام به جمع آوری این گوشیهای از دست کاربران کرد و درصدد جبران خسارات ناشی از خرابی آن برآمد.

مرتبط: منفجر شدن گلکسی نوت ۷

بعد از آنکه علت آتش گرفتن این گوشیها نقص فنی در باطری آنها عنوان شد، در ابتدا شارژ گوشی تا تنها ۶۰ درصد ظرفییت آن مجاز شد، بدین معنا که با یک به روز رسانی نرم افزاری، گوشی نمی توانست بیشتر از ۶۰ درصد شارژ شود. اما حالا شرکت سامسونگ به روز رسانی دیگری ارائه خواهد کرد که به واسطه آن، این گوشی پر دردسر دیگر شارژ نخواهد شد.

مرتبط: دلیل انفجار گوشی

شرکت سامسونگ اعلام کرده که ۹۷ درصد از گوشیهای گلکسی نوت ۷ از دست کاربران جمع آوری شده اند، و تنها ۳ درصد دیگر باقی مانده که هنوز سامسونگ موفق به جمع کردنشان نشده. بنابراین برای این ۳ درصد راهکاری را اتخاذ نموده تا مشکلی برایشان پیش نیاید. بهترین راه حل (که در واقع از زاویه ای می توان گفت، پاک کردن صورت مسئله) عدم امکان شارژ شدن گوشی است که در به روز رسانی نرم افزاری این گوشی این مهم اتفاق خواهد افتاد.

note7-DigiDoki

عدم شارژ گلکسی نوت ۷، دیجی دکی

مرتبط: سرانجام نوت ۷

دوستداران گوشیهای بزرگ و با تکنولوژی سامسونگ مجبور شده اند از گلکسی نوت ۷ چشم پوشیده و با اس ۷ اج سر خود را گرم کنند. این نقیصه سامسونگ را واداشت تا گوشیهای اس ۸ خود را در دو سایز بزرگ ۵.۸ و ۶.۲ اینچی وارد بازار کند.

گفتنی است که پرچمداران اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ تا یکی دو هفته آینده روانه بازار شوند.

فکر می کنید این کار شرکت سامسونگ درست است؟ و به نظر شما چه کسانی و چرا هنوز از نوت ۷ استفاده می کنند؟

منبع: تعمیر موبایل در محل دیجی دکی

اینستاگرام ۱۰.۱۲ با قابلیت ذخیره کردن ویدیوی لایو!

اینستاگرام به تازگی یک به روز رسانی جدید را در اختیار کاربرانش قرار داده و نسخه اینستاگرام ۱۰.۱۲ را معرفی کرده. مهمترین خصوصیت این نسخه قابلیت ذخیره سازی فیلم زنده ای است که شما در صفحتون قرار می دهید.

Save-Live-Instagram-DigiDoki

ذخیره سازی فیلم زنده در اینستاگرام، دیجی دکی

وقتی که پخش کردن فیلمتان تمام می شود یک گزینه ذخیره کردن نیز در گوشه راست بالای صفحه ظاهر می شود که به کمک آن می توانید تنها فیلمی را که پخش کرده اید را ذخیره نمایید و تعداد لایک، بیننده و یا نظرات را از این طریق ذخیره نمی کنید.

مرتبط: اسلاید شو در اینستاگرام

شما چقدر از قابلیت Live Video یا فیلم زنده اینستاگرام استفاده می کنید؟ اصلا آیا می دانید که این قابلیت دقیقا چیست؟

منبع: تعمیرات موبایل در محل دیجی دکی

باز هم به روز رسانی دیگری از اپل و این بار ios 10.3.1

هنور ده روزی از آخرین به روز رسانی اپل نگذشته که این شرکت مجددا یک به روز رسانی دیگر، ios 10.3.1 را ارائه کرده است!

مرتبط: اپل بعد از استیو جابز

این به روز رسانی درواقع همان به روز رسانی ios 10.3 می باشد که در آن تغییراتی از جمله قابلیت یافتن AirPodها (هندزفریهای بی سیم اپل) به وسیله Find iPhone و کاربردهای بیشتر برای سیری ایجاد شده است. تغییرات و بهبودهایی در زمینه های امنیتی نیز ایجاد شده که شرکت اپل به صورت ریز آنها را بیان نکرده!

ios 10.3.1 DigiDoki

ios 10.3.1 DigiDoki

تغییر دیگری که در به روز رسانی ۱۰.۳ حائز اهمیت است، تغییر فایلهای دستگاه به فرمت APFS اپل فایل سیستم هست که باعث زیادتر شدن سرعت گوشی میشود. برای آنکه از این ویژگی جدید نهایت بهره را ببرید، بهتر است از گوشی خود با آی تونز بکاپ بگیرید و بعد از نصب به روز رسانی، مجددا فایلها را ریستور کنید. البته گزارشها حاکی از آن است که نیازی به این کار نیست و همان به روز کردن گوشی کافی بوده و فایلها خود تغییر فرمت می دهند.

برای آنکه از تغییر فرمت فایلهایتان مطمئن شوید کافی است فضای خالی گوشیتان را قبل و بعد از به روز رسانی کنترل کنید، این فرمت جدید فایلی فضای کمتری را نیز اشغال می کند و به دارندگان گوشیهایی که با کمبود فضای خالی مواجه هستند توصیه می شود حتما این به روز رسانی را انجام دهند.

حال به روز رسانی ۱۰.۳.۱ ارائه شده که باگهای موجود در به روز رسانی قبلی در آن حذف شده است.

دارندگان گوشیهای آیفون ۵ به بعد، آیپد ۴ به بعد، آیپاد ۶۶ به بعد می توانند این به روز رسانی را در وسیله خود نصب نمایند

مرتبط: نحوه انجام به روز رسانی در آیفون

حجم این به روز رسانی تقریبا ۶۱۲ مگابایت است. اما همچون به روز رسانی قبلی، توصیه ما این است که دو سه روزی و یا حتی ده پانزده روزی صبر کنید و بعد وسیله خود را به روز کنید.

خوشحال میشیم اگر از تجربیات خود درباره به روز رسانی جدید به ما و بقیه هم بگین؟ (تغییرات محسوس و نامحسوسی که در گوشی شما اتفاق می افتند)

منبع: تعمیر موبایل ، دیجی دکی